Wednesday 19 November 2014

KEBAIKAN OMEGA GUARD SHAKLEE

Assalamualaikum dan salam sejahtera readers!!..

Dalam pasaran supplemen..sngt bnyak omega dijual tetapi daripada pengeluar yg berlainan..Jadi hari ni saya nak berkongsi sikit tentang kebaikan omega guard shaklee...kenapa ramai sangat yg pilih omega guard shaklee yer?? jom jengah!



1. ASID LEMAK

Omega-3 ni merupakan asid lemak yang penting yang tak dapat dihasilkan oleh tubuh badan kita. Sebab itu, kita perlu mengambilnya dari makanan. Berbanding dengan produk omega lain, omega guard shaklee ni merupakan minyak ikan paling tulen di dunia yg mengandungi rangkaian spectrum 7 jenis asid lemak Omega 3 semulajadi termasuk EPA,DHA,ALA dan banyak lagi. Omega-3 ni boleh membantu mengimbangi  perubahan dalam kepekatan hormon wanita yang menyebabkan PMS, dan membantu melicinkan kulit. 


2. MENCEGAH PENYAKIT SALURAN DARAH & STROK

DHA & EPA boleh menentang thrombosis, melincirkan saluran darah dan seterusnya melancarkan peredaran darah. Oleh sebab itu, ia efektif untuk membantu mengekalkan tekanan darah normal dan ketegangan di leher atau sakit kepala. 



3. MEMBANTU MENGAWAL KOLESTROL DALAM BADAN


Omega Guard Shaklee juga membantu merendahkan kolestrol, menghindar pembekuan darah di dalam badan, membantu mengekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL, mengawal masalah obesiti, mencegah arteriosclerosis, myocardial infarction, dan membantu mengurangkan risiko penyakit jantung.


 4. MEMBANTU TUMBESARAN & PERKEMBANGAN OTAK JANIN & 
     MEMBANTU PERKEMBANGAN MEMORI

DHA adalah nutrien utama untuk otak, sistem saraf dan retina. Ianya penting terutamanya pada 3 bulan terakhir perkembangan otak janin semasa di dalam kandungan. DHA meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran, mencegah penyakit Alzheimer, memelihara penglihatan dan pendengaran, dan mencegah migraine.

5. MENINGKATKAN SISTEM IMUN DAN MENYIHATKAN PARU-PARU

Omega Guard membantu mengawal sistem imun seperti  memperbaiki alahan kulit, demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, dan SLE dan penyakit buah pinggang.


6. MEMBANTU MENCEGAH KANSER

Kajian telah menunjukkan bahawa Omega 3 boleh mencegah kanser paru-paru, payudara, prostat, dan kolon. Ia juga boleh merangsang kesihatan hati selepas pembedahan, dan membantu pankreas pesakit kanser untuk berfungsi dengan lebih efektif. 


7. MEMBANTU MEMELIHARA FUNGSI-FUNGSI SENDI (ARTHRITIS)

Paras asid lemak omega-3 larut dalam tisu rawan. Oleh sebab itu ia boleh mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan. Ia mencegah arthritis, memelihara fungsi-fungsi sendi dan gout dengan efektif. 


8. MENCEGAH INSOMNIA DAN MEMBANTU MENGURANGKAN TEKANAN


Kajian telah membuktikan bahawa EPA dan DHA mempunyai keupayaan untuk menstabilkan emosi dan membantu dalam perkembangan kesihatan mental, termasuk kemurungan, tekanan, kebimbangan, insomnia, neurasthenia,autism, dan kanak-kanak hiperaktif serta penyakit schizophrenia.

 Finally readers.. memang banyak sangat kebaikan omega guard shaklee ni..
Jom sama-sama kita rasa kebaikan dari omega guard ni...InsyaAllah...langkah ini akan memberi kesihatan yg baik utk kita semua..


Untuk yang berminat nak dapatkan omega guard shaklee ni...bley refer contact di bawah ni:

whatsapp: 016-7111137 (NANI)
ID Shaklee : 1121262
FB Address: yustiani yunus
Blog Address: naniarshad@blogspot.com

No comments:

Post a Comment